Monday, May 14, 2012

ON CELEBRITY DESIGNERS


-Do we really need them ? Yet another performer has ambitions in fashion. Rihanna is trying to make the most of it. After a few Capsule collections for Armani, she wants to pursue her own Fashion line :

-"I want to design. This is also a road that I want to earn it. So I’m working with designers. Designers that I respect, and companies that I respect. I want people to really trust me before I just say 'Buy it because it's mine."      
From Style.mtv.com

Rihanna´s capsule collection from Armani

Come on! - what is her qualifications for doing that ? Does she have a degree in fashion ? No! But a big EGO for sure. To be famous and a so called brand doesn´t qualify to do fashion collections, in my opinion.
I am thinking exploitation and lack of respect for all fashion-designers that has a passion for fashion and have used years to qualify, to make their dreams come true.

Like a friend on facebook said:  -"whom does the real job is anonymous. The worst thing is we have to limit our creative potential to submit to personal taste of our employers with no technical knowledge.
Imagine how more interesting fashion would be if it was made only by capable professionals". Ingrid Lima, Fashion Editor at IDsetters. - and she is right.

Maybe designers should consider to start new careers as actors or entertainers. . . instead of sticking to what they are good at.

Read more about Suzy Menkes from Herald Tribune thoughts on the subject here and tell me what YOU think ?

2 comments:

From said...

Jeg tænker "a degree in fashion"?, give me a break, enten fatter man mode, eller også gør man ikke. Man behøver ikke nødvendigvis være uddannet til det.
Egentlig kan jeg godt følge dig, syntes generelt at skuespillere og sangere har en tendens til at kaste sig ud i mange ting som de ikke er kendt for. Men hvad er problemet i det? Mange mennesker gør det, det er bare ikke alle der har mediedækning på deres liv.
Og hvis kunderne ellers tænker sig om, stopper de kendtes design karriere jo hurtigt alligevel...

Atelier John F. Clément said...

Hej Pernille,
Dejligt med noget respons ;o) Jeg giver dig ret i at man ikke behøver at være uddannet. Bare man brænder for det, kan man jo godt være "a capable professional" og det er fint med mig. Jeg har selv været en masse omveje, før jeg nåede til hvor jeg er i dag. . . Men jeg synes ikke at man nødvendigvis er kvalificeret, fordi man er kendt. Problemet er det signal det sender. . . bare du er god til at få mediedækning, behøver du ikke gøre noget som helst andet. -Og hvad skal vi så med design- og fagskoler osv., -det er jo spild af tid eller hvad ?
Men "lets face it", eksponering er alfa og omega i dag. Modehusene "brander" sig selv gennem "deals" med kendte, som selvfølgelig også får noget ud af det.
Du har ret. . . forhåbenlig indser kunderne motiverne bag disse "One hit wonders"- deals.
Hav en go´dag ;o)